sobota, 7 maja 2016

POSIŁKI NA REDUKCJI :)



Hej! :)
Dziś pokażę Wam przykładowy jadłospis na mojej diecie redukcyjnej!

Przede wszystkim fajne w niej jest to, że mogę łączyć wybrane produkty jak i z czym chcę, przy zachowaniu odpowiednich proporcji i tyle. :) Mogę przykładowo zjeść owsiankę nawet 5 razy dziennie albo na każdy posiłek coś innego. Opiszę też w skrócie jak przygotowuje te posiłki.
Może ktoś z Was się zainspiruje i dołączy je do swojej diety.

Zaznaczam, że są to produkty pełnowartościowe i najlepsze jeśli chodzi o zdrową
i skuteczną dietę. Oczywiście można żywić się w Mc'Donaldsie i też schudnąć, ale to
co dzieje się z naszym organizmem od środka nie jest warte naszego uszczerbku na zdrowiu. ;)

Podaje przykłady moich ulubionych posiłków oraz proporcje i gramaturę pod moją osobę.
Ważne jest, aby każdy z Was dostosował makroskładniki i gramy pod siebie i własne zapotrzebowanie.


   1. OWSIANKA Z BIAŁKIEM I ORZECHAMI


    -50g płatków owsianych
    -30g odżywki białkowej, np. czekoladowej
    -20g orzechów włoskich

    PRZYGOTOWANIE:

    Płatki zalewam przegotowaną wodą delikatnie, żeby jedynie wsiąknęły wodę
    i powstała gęsta papka. Dodaje miarkę odżywki i jeszcze odrobinę wody. Mieszam
    do uzyskania gęstej konsystencji. Dodaje orzechy.

    Najlepiej odstawić na kilka minut aby owsianka zgęstniała całkowicie.


    OMLET BIAŁKOWY NA SŁODKO Z MASŁEM ORZECHOWYM

    -3 białka jaj
    -15g odżywki białkowej, np. czekoladowej
    -40g płatków owsianych/jaglanych
    -1 łyżeczka oleju kokosowego
    -1łyżka masła orzechowego

    PRZYGOTOWANIE:
   
    Do miski wsypujemy po kolei: białka jaj, płatki, odzywkę, cynamon, kakao i rodzynki.
    Mieszamy składniki lub jak kto woli blendujemy. Można dodać odrobinę wody.
    Smażymy na łyżeczce oleju kokosowego z każdej strony. Smarujemy masłem orzechowym
    na wierzchu.

    Jest to zdecydowanie jeden z moich ulubionych posiłków. Mogę jeść te omlety non stop
    w każdej postaci. Eksperymentuje ze składem, np. zamiast czekoladowej odżywki, używam
    waniliowej/bananowej, dodaje siemię lniane, nasiona chia, kakao, cynamon czy płatki ryżowe
    zamiast owsianych.
    Są PRZEPYSZNE i mega sycące!

    PS Zamiast smażyć na oleju, często wkładam masę do piekarnika na 15 min w 180 stopniach.



   MAKARON PEŁNOZIARNISTY Z INDYKIEM I WARZYWAMI


     Na jedą porcję:
    -50g makaronu pełnoziarnistego
    -100g mięsa mielonego z indyka
    -1/2 cebuli czerwonej
    -1/2 cukinii
    -1/2 pomidorów z puszki
    -papryka(dowolna)
    -ogórki konserwowe
    -1 łyżeczka oleju kokosowego

    PRZYGOTOWANIE:

   Na patelnie wlewamy łyżkę oleju. Dodajemy posiekaną czerwoną cebulę i podsmażamy.
   Następnie mięso z indyka. Gdy wszystko ładnie się zarumieni wsypujemy pokrojoną cukinię,
   i paprykę. Dusimy pod przykryciem. Na koniec dodajemy pomidory z puszki i wszystko
   doprawiamy wg. uznania. Ja zazwyczaj używam soli, pieprzu, słodkiej papryki.
   Dodajemy wszystkie składniki z patelni do makaronu i jak ktoś chce ogórki konserwowe na 
   wierzch.

  Zazwyczaj gotuję te danie na dwie porcje czyli wszystkie składniki x2. Dzięki czemu mam dwa
  posiłki i więcej luzu w ciągu dnia. :)



    JAJECZNICA Z WARZYWAMI + CHLEB ŻYTNI


   -200g białek jaj (5 białek)
   - 1/2 pomidora
   - 1/2 cukinii
   -kukurydza
   -1/2 czerwonej cebulki
   -chleb żytni (pumpernikiel) 55g
   -1 łyżkeczka oleju kokosowego

   PRZYGOTOWANIE:
   Podsmażamy czerwoną cebulkę, cukinię i pomidory pokrojone w kostkę na łyżeczcę oleju.
   Dodajemy 200g białek jaj(można dodać 1-2 żółtka, zależy od Was). Mieszamy aż jajka się
   zetną i doprawiamy wg. uznania.
 
  Podajemy z chlebkiem żytnim. Warzywa jakie chcemy. Ja dodaje zazwyczaj ogórka lub
  np. rzodkiewkę i trochę ketchupu do smaku. ;)

   Jest to spora porcja, jednak jedno białko jaja ma niewiele białka w sobie, dlatego też mogę
   zjeść ich dużo więcej. Dodatkowo zwykłych warzyw nie wliczam za bardzo do swojej diety.
   Mogę ich jeść dużo. No może nie tonami, ale tak 400-800g na dzień spokojnie :)


   Jak widać, dieta wcale nie musi być nudna i nie zawsze kojarzy się z uczuciem głodu.
   Wręcz przeciwnie. Jem co 2-4 godziny i pije ok. 2l wody dzięki czemu nie czuję się
   głodna, a metabolizm działa na pełnych obrotach. :)

   Mam nadzieję, że  komuś coś przypadnie do gustu i wykorzystacie moje propozycje w swoich
   posiłkach. :)






NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI! :D

26 komentarzy:

  1. Świetne przepisy:) Oprócz tego, że masz świetną figurę to również tatuaż!
    Ja zamierzam się zabrać teraz za dietę, ale to właśnie zamierzam o tym napisać posta. :)
    Ogólnie masz bardzo ciekawego bloga, więc zdecydowałam się na obserwację kochana :*
    https://julietguliet.blogspot.com/ zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacja :0 ja też weszłam na redukcję, ale chyba zbyt późno ... do wakacji już zbyt wiele nie uczynię :P
    często jem właśnie omlet białkowy, bo akurat wygodnie go zabrać do pracy ale juz np. jajecznicy bym sie nie odwazyla :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczynisz i to dużo! Serio :) w ponad miesiąc można dużo osiągnąć i stracić kilka dobrych kg :)
      A co jest złego w jajecznicy ? :)

      Usuń
    2. Aaa do pracy? Możesz zamiast jajecznicy zrobić wszystko tak samo, ale do foremki i do piekarnika:
      Podsmażone ważywa mieszasz z jajkami i wlewasz do foremki(ja mam taką gumową) i zapiekasz. Wtedy możesz pokroić ja na kawałki i masz zapiekanko-omlet :D Polecam :)

      Usuń
  3. świetna sylwetka!
    płatki wcinam ale bez odżywki, nie wiem, jakoś nie mogę się przekonać do tego proszku, luby ma truskawkową i wcina ze smakiem ale ja wolę zjeść twarożek niż sypać białko w proszku.
    Polecam makaron z tuńczyiem w sosie własnym i jakimś dowolnym sosem pomidorowym- mniaaam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdy ją stosuje. Ja za to uwielbiam, bo zastępuje mi słodycze! :) No i staram się nie jeść nabiału gdyż zatrzymuje wodę w organizmie, jednak od czasu do czasu wiadomo - zjem :) Dziękuje za propozycje :)

      Usuń
  4. Piękna figurka :)
    Czasami robię sobie taki makaron najczęściej tylko z warzywami :) a omleta muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uuu ten makaron z indykiem na pewno wypróbuje :).

    OdpowiedzUsuń
  6. piękna figura! zazdroszczę :) niedługo sama będę miała taką [mam nadzieję!]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiara, ciężka praca i sukces gwarantowany :D Trzymam kciuki :)

      Usuń
  7. Jakie pyszne jedzonko. Ojojojoj zjadłabym takie :D Ja uważam że należy się zdrowo odżywiać, ale jeśli czasami zje się czy frytki czy chipsy to się nic złego nie stanie. Ja tak robię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Apetyczne propozycje :) pięknie wyrzeźbione ciało ! Pozdrawiam serdecznie :)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Apetyczne propozycje :) pięknie wyrzeźbione ciało ! Pozdrawiam serdecznie :)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowna figura <3
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Odżywiam się bardzo podobanie ale bez dodatków odżywek :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każda obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Makaron i jajecznica wyglądają najpyszniej ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Omlet mniami ! A twoja figura uhhuhu fantastyczna !

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezłe rezultaty! Ja sobie obiecałam zdrowo jeść i odstawić słodycze zupełnie przynajmniej do końca czerwca ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. whoa looks so yummy especially the fourth dish! <3 great body girl!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne efekty, ale niestety trzeba się trochę napracować z tą dietą.
    Pozdrawiam :)
    Zapraszam do mnie <KLIK>

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne jedzonko i świetne efekty! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Narobilas apetytu :) fajne zdjecia, tak trzynaj :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Narobilas apetytu :) fajne zdjecia, tak trzynaj :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pychotka ! :) Jadłam podobnie na redukcji <3 Wygląda pysznie. Piękna figura.

    OdpowiedzUsuń
  21. genialne posiłki! a ludzie mówią, że dieta jest nudna i zdrowe jedzenie niedobre. świetne efekty !

    OdpowiedzUsuń